Programi Smela pot vam pomagajo ustvariti inovativno poslovno okolje, v katerem se ljudje počutijo varno, hkrati pa zares živo, in v katerem prispevajo svoje najdrznejše ideje ter prevzemajo odgovornost za njihovo izvedbo.
Slovenci kot majhen narod smo bili vzgojeni v previdne, tihe in delavne posameznike. Podjetja, ki so uspevala, so bila podjetja polna pridnih, ubogljivih in predvidljivih ljudi. Današnji svet pa zahteva nekaj novega in drugačnega – drzne, odporne in ustvarjalne duhove, ki prispevajo več kot zgolj “delavno ročico”.
Programi Smela pot vam pomagajo ustvariti inovativno poslovno okolje, v katerem se ljudje počutijo varno, hkrati pa zares živo, prispevajo svoje najdrznejše ideje in prevzemajo odgovornost za njihovo izvedbo, so odporni na neizogibne padce in neuspehe, ter so se pripravljeni soočiti s težkimi situacijami tako, da ohranijo svojo integriteto in integriteto podjetja.
V programih Smela pot razvijamo vodje in zaposlene, ki:
Delavnice, ki jih izvajamo znotraj podjetja, so še posebno učinkovite zato, ker hkrati z osvajanjem novih znanj, veščin in pristopov sproti ustvarjamo drugačno poslovno okolje in kulturo, v kateri delujejo zaposleni. Ponudimo jim skupen jezik in nove načine delovanja, ki jih lahko takoj uporabijo drug z drugim. Tako lahko drug drugega podpirajo v teh spremembah in kulturo razširijo tudi na sodelavce, kimorda niso imeli priložnosti, da bi sodelovali v programih.
Programi Smela pot gradijo na štirih stebrih drznega vodenja:
Program je vabilo za vstop v novo poslovno areno s pogumom in samozaupanjem.
Vodje in zaposleni z udeležbo na tem programu:
ISKANJE ARENE: Pogum, vrednote in ranljivost
“Ranljivost slišimo kot resnico in čutimo kot pogum.” Brené Brown
Kje ostajamo majhni in neopazni, da se izognemo kritičnemu očesu neimenovanega občinstva? Na katerih področjih v življenju in v vodenju se ne izpostavljamo, ker ne želimo tvegati neuspeha in obsojanja drugih?
Prvo srečanje je namenjeno definiciji arene, v katero še nismo vstopili, in začetku odkrivanja vsega, kar nas zadržuje pred njenimi vrati, hkrati pa vsega tistega, zaradi česar si želimo vanjo vstopiti.
PRED VRATI ARENE: Preseganje ovir z empatijo in samosočutjem
“Ne moremo se izogniti negotovosti, tveganju in čustveni izpostavljenosti, ki je vtkana v naše vsakdanje izkušnje. Življenje je ranljivo.” Brené Brown
Kakšni občutki nas preplavijo pred vrati arene? Katere glasove slišimo v svoji glavi in čigavega obsojanja se bojimo? V tem sklopu se bomo srečali z notranjimi in zunanjimi kritiki, ter raziskali svoje doživljanje neprijetnih čustev, povezanih z izpostavljenostjo – sram, krivda, zadrega in ponižanje. Ozavestili bomo njihove sprožilce, vzorce doživljanja in oblikovali strategije za soočanje z njimi. Posebej se bomo posvetili empatiji in samo-sočutju kot ključnima elementoma čustvene odpornosti.
ZAUPANJE: Gradnja odnosa zaupanja
“Zaupanje gradimo v zelo majhnih trenutkih.” Brené Brown
Zaupanje je ključni element sodobnega vodenja. Samo vodja, ki mu zaposleni zaupajo, se lahko zanese na svojo socialno avtoriteto; ljudje mu sledijo, ker mu želijo slediti in ne zato, ker mu morajo.
Zaupanje ni samo čustvo; zaupanje je odnos, ki temelji na vzajemnosti. Zaupanje je beseda, ki ima veliko težo – en sam »Ne zaupam ti.« lahko naredi odnosu veliko škodo. Obenem pa pogosto ne znamo definirati, kaj je tisto, zaradi česar nekomu (ne) zaupamo. Tretje srečanje bomo zato posvetili spoznavanju elementov zaupanja ter konkretnih vedenj, ki prispevajo k izgradnji kakovostnega zaupnega odnosa.
AVTOR SVOJE ZGODBE: Uresničevanje poslanstva
»Samo če vzameš zgodbo za svojo, lahko napišeš njen konec.« Brené Brown
Sodoben vodja navdihuje svoje ljudi in jih povabi v zgodbo, ki jo piše. Za to je pomembno, da zgodbo organizacije vzame za svojo, hkrati pa ne pozabi, da je avtor svoje lastne življenjske zgodbe. Vsaka zgodba ima svoje vzpone in padce – in edino zagotovilo, ko vstopimo v areno, je, da bomo (tudi) neuspešni.
Zaključni sklop bo posvečen ustvarjanju zgodbe, kakršno želimo zaživeti kot vodje. Nobena zanimiva zgodba ni brez preizkušenj – zato bo poudarek na procesu soočanja z izzivi in vstajanja po padcih. Sodoben vodja si ustvari vizijo, ki nas vleče naprej tudi, ko je težko.
Vzgajajte vodje, ki jim ljudje sledijo.
"Naš najgljoblji strah ni, da smo pomanjkljivi in nezadostni. Naš najgloblji strah je, da smo neizmerno močni. Naša svetloba je tista, ki nas straši, ne naša tema." Marianne Willamson
Sledimo osebi, ki nas navdihuje. Navdihuje pa lahko samo tisti, ki je tudi sam navdahnjen. Ko živimo in vodimo skladno s tem, kar smo in v kar verjamemo, smo navdih sebi in drugim. Vodje in zaposleni s to delavnico pridobijo večjo moč vpliva na svoje sodelavce, stranke in poslovne partnerje.
Z udeležbo na tem programu zaposleni:
Presegajte ovire in se po padcih poberite močnejši.
"Resnica je, da padci bolijo. Izziv je, da ostanemo pogumni in ponovno vstanemo." Brené Brown
Če bomo dovolj pogosto dovolj pogumni, je edina gotovost ta, da bomo kdaj pa kdaj neuspešni. Na poti bomo srečali ovire, ki jih bo težko premostiti, včasih bomo morali spremeniti svoje odločitve zaradi nepredvidljivih sprememb v okolju, ali pa bo naš projekt ali ideja celo popolnoma propadla. To so situacije, ki so stresne, čustveno, kognitivno in telesno naporne. Vendar je ključna razlika med dolgoročno uspešnimi ljudmi in tistimi, ki ostanejo majhni, ta, da uspešni ljudje zdržijo z bolečino padca, se iz njega nečesa naučijo in se opremljeni z novo izkušnjo ponovno podajo v areno.
Z udeležbo na tem programu bodo zaposleni:
Vzpostavite kulturo pogovorov, ki se bi jim vsi najraje izognili.
"Če pričakujemo resnično učenje, kritično mišljenje in spremembe, bi nelagodje moralo biti normalen del procesa." Brené Brown
Težki pogovori so neprijetni, vendar za odlično delovanje tima nujno potrebni. Naj gre za sporočanje slabih novic, podajanje kritike, razčiščevanje odnosov, obravnavanje reklamacij, ali odpiranje konflikta o pomembni temi, v teh pogovorih nihče ne uživa in vsi bi se jim najraje izognili. V teh situacijah smo vsi ranljivi, ne počutimo se varno in se želimo zaščititi pred obtožbami, krivico in bolečino. Vendar pa so v uspešnem poslovnem delovanju ti pogovori neizogibni – in zato je ključno, da se zaposleni naučijo takšne pogovore usmerjati ter zdržati v njihovi neprijetnosti. Ni težko sodelovati, ko gre vse gladko. Stabilnost uspešnega tima je pogosto odvisna od tega, kako se sooča s težkimi situacijami.
Z udeležbo na tem programu bodo zaposleni:
Ustvarite poslovno okolje, v katerem lahko ljudje prispevajo največ.
"Zaupanje je lepilo življenja. Je najbolj ključni element učinkovite komunikacije. Zaupanje je temeljni princip, ki zaobjema vse odnose." Stephen Covey
V tradicionalni organizacijski kulturi velja, da je ljudi potrebno kontrolirati. Nadzor je tisti, ki zagotavlja kakovostno delo. V timu pa ni hierarjihe, ni nadzora – skupno delo temelji na medsebojnem zaupanju. Seveda s tem tvegamo, da bomo sem ter tja razočarani in vsak tim, ki deluje, se bo soočil tudi z razočaranji, konflikti in napakami. V timu te dogodke lahko ubesedimo in izkoristimo za poglaljanje zaupanja; če pa zamudimo te priložnosti, znižujemo zavzetost poštenih in motiviranih zaposlenih, povečujemo strah, sram in nezadovoljstvo in s tem onemogočamo ustvarjalnost, integriteto, spremembe in medsebojno sodelovanje.
Z udeležbo na tem programu zaposleni:
Želite več informacij ali pridobiti ponudbo za izvedbo v vašem podjetju?