Ustrezna diferenciacija zaposlenih je temelj stimulativnega nagrajevanja, hkrati pa spodbuja pravo mero tekmovalnosti, ki je nujna za optimalni napredek.
V večini podjetij so plače najvišja postavka odhodka v bilanci. In če večino precej nižjih odhodkov na ravni podjetja poskušamo optimizirati, se plače najpogosteje obravnava kot fiksni odhodek. Če jih obravnavamo kot strošek, ga poskušamo v času krize ali prehodnega obdobja upada rasti zmanjšati in na ta način utegnemo izgubiti najboljše sodelavce. Če pa plače vidimo kot investicijo, stremimo k temu, da investicijo optimiziramo: da za naš vložek dobimo kar najvišjo dodano vrednost. Izkušnje kažejo, da se vložek v variabilno nagrajevanje zaposlenih povrne kar štirikratno!
So pri vas plače še vedno fiksen strošek ali so že investicija?
20 % najbolj učinkovitih in uspešnih zaposlenih prispeva 80 % dodane vrednosti poslovanju. In navadno želijo biti prepoznani kot uspešni. Zanimivo je, da kadar zaposlujemo, navadno ne iščemo povprečnežev, zaposliti želimo najboljše kandidate. Pri plačilu pa pogosto ne razmišljamo več na ta način in imamo občutek, da moramo nagrajevati tudi povprečne. In navadno je to tisto, kar nam uspešni sodelavci najbolj zamerijo: da jih obravnavamo enako.
Konsistenten sistem ocenjevanja delovne uspešnosti, vezan na učinkovit sistem nagrajevanja, ni več prestiž, ampak postaja vse bolj nuja. Zlasti, če želite v vašo organizacijo pritegniti in v njej tudi zadržati najboljše: talente, zlate ovratnike.
Zelo pogosto organizacije sicer prepoznajo potrebo po diferenciaciji zaposlenih. Ustavi pa se nekje med vedeti in izvajati: kako vzpostaviti učinkovit sistem ocenjevanja in nagrajevanja, ki bo v podjetju zaživel in bo s podjetjem tudi »dihal«?
Kadar naletimo na trditev, da je sistem ocenjevanja in nagrajevanja v teoriji res najmočnejše orodje vodenja, v praksi pa se pokaže drugače, ugotovimo, da je šibka točka na enem od treh področij:
Skupaj z vami lahko izdelamo učinkovit sistem ocenjevanja in nagrajevanja; vi in vaši zaposleni najbolje poznate organizacijo, naši strokovnjaki pa poznajo trende na področju nagrajevanja doma in v tujini.