Izdelava modernega sistema nagrajevanja

Ustrezna diferenciacija zaposlenih je temelj stimulativnega nagrajevanja, hkrati pa spodbuja pravo mero tekmovalnosti, ki je nujna za optimalni napredek.

V večini podjetij so plače najvišja postavka odhodka v bilanci. In če večino precej nižjih odhodkov na ravni podjetja poskušamo optimizirati, se plače najpogosteje obravnava kot fiksni odhodek. Če jih obravnavamo kot strošek, ga poskušamo v času krize ali prehodnega obdobja upada rasti zmanjšati in na ta način utegnemo izgubiti najboljše sodelavce. Če pa plače vidimo kot investicijo, stremimo k temu, da investicijo optimiziramo: da za naš vložek dobimo kar najvišjo dodano vrednost. Izkušnje kažejo, da se vložek v variabilno nagrajevanje zaposlenih povrne kar štirikratno!

So pri vas plače še vedno fiksen strošek ali so že investicija?

20 % najbolj učinkovitih in uspešnih zaposlenih prispeva 80 % dodane vrednosti poslovanju. In navadno želijo biti prepoznani kot uspešni. Zanimivo je, da kadar zaposlujemo, navadno ne iščemo povprečnežev, zaposliti želimo najboljše kandidate. Pri plačilu pa pogosto ne razmišljamo več na ta način in imamo občutek, da moramo nagrajevati tudi povprečne. In navadno je to tisto, kar nam uspešni sodelavci najbolj zamerijo: da jih obravnavamo enako.

Konsistenten sistem ocenjevanja delovne uspešnosti, vezan na učinkovit sistem nagrajevanja, ni več prestiž, ampak postaja vse bolj nuja. Zlasti, če želite v vašo organizacijo pritegniti in v njej tudi zadržati najboljše: talente, zlate ovratnike.

 

Zelo pogosto organizacije sicer prepoznajo potrebo po diferenciaciji zaposlenih. Ustavi pa se nekje med vedeti in izvajati: kako vzpostaviti učinkovit sistem ocenjevanja in nagrajevanja, ki bo v podjetju zaživel in bo s podjetjem tudi »dihal«?

Kadar naletimo na trditev, da je sistem ocenjevanja in nagrajevanja v teoriji res najmočnejše orodje vodenja, v praksi pa se pokaže drugače, ugotovimo, da je šibka točka na enem od treh področij:

  • Najpogostejši vzrok za neučinkovitost sistema je kopiranje iz drugih, drugačnih okolij. Sistem ocenjevanja in nagrajevanja mora biti prilagojen specifični organizacijski kulturi podjetja in neposredno vezan na vizijo in cilje vašega podjetja.
  • Ustrezno usposabljanje vodij je nujen predpogoj za uspešno izvajanje sistema. Še tako učinkovit sistem ne bo uspešen, če izvedba ne bo odlična!
  • Vključite zaposlene! Na voljo je obilo teorije o tem, kaj zaposleni želijo. Bolj preprosto je – vprašajte jih in povedali vam bodo. Z vključitvijo zaposlenih proces izgradnje vašega sistema ocenjevanja in nagrajevanja bodo prejeli sporočilo, da jih cenite in bodo ob tem lažje sprejeli sistem za svojega, saj bodo sodelovali pri njegovem nastanku.

 

Skupaj z vami lahko izdelamo učinkovit sistem ocenjevanja in nagrajevanja; vi in vaši zaposleni najbolje poznate organizacijo, naši strokovnjaki pa poznajo trende na področju nagrajevanja doma in v tujini.

Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?